Slovenska vojska je v petek, 11.6.2021, za novinarke in novinarje pripravila poseben dogodek.

Predstavnike medijev vabimo, da v petek, 11. junija, v vojašnici v Janka Premrla Vojka v Vipavi spremljajo priprave vojaških inštruktorjev na usposabljanje po prenovljenem programu temeljnega vojaškostrokovnega usposabljanja (TVSU). Usposabljanja se bodo lahko dejavno udeležili tudi predstavniki medijev in se preizkusili v različnih vojaških veščinah. Usposabljanje si bo ogledal in se vanj aktivno vključil tudi minister za obrambo mag. Matej Tonin. Minister bo tudi slavnostni govornik na popoldanski slovesni prisegi vojakov, ki končujejo TVSU v Vipavi.

Vabilo ministrstva za obrambo, 2021

Predstavniki sedme sile so se preoblekli v vojaška oblačila ter s pripadniki slovenske vojske in ministrom za obrambo tekali po poligonu, rokovali z orožjem in nato o izkušnji pisali članke za svoje medije.

Članek v časniku Večer

Članek na portalu 24ur.com

“Ker so to mediji, ki v letu 2021 niti enkrat niso poročali o rezultatih naše preiskave sovraštva in financiranja propagande z davkoplačevalskim denarjem prav iz naslova oglaševalskih pogodb ministrstva za obrambo, smo na medije naslovili protestno pismo,” pojasnjuje direktor zavoda Državljan D, Domen Savič. “Gre namreč za klasičen primer t.i. embedded novinarstva, kjer se načeloma neodvisni novinarji pojavijo v vlogi piarovcev državnega vojaškega aparata, ki nato izkrivlja njihovo objektivno poročanje o tem področju,” še dodaja Savič.

Protestni paket za novinarje in urednike

“S protestnim paketom opozarjamo na problematično temo državnih oglaševalskih pogodb in pozivamo medijske hiše, naj resno pristopijo k temu problemu in ga odgovorno pokrijejo,” pojasnjuje direktor zavoda Državljan D, “v paket pa smo poleg preiskovalnega članka in poziva dodali še tri igračke vojačke, s katerimi se lahko odgovorni urednik, urednik in novinar igrajo med delovnim časom takrat, ko slovenska vojska ne bo organizirala z davkoplačevalskim denarjem plačanih dogodkov za predstavnike sedme sile.”

Državne oglaševalske kampanje namreč predstavljajo enega od najbolj netransparentnih tokov javnega denarja, ki po rezultatih preiskav sodelavk in sodelavcev zavoda Državljan D vodijo v žepe blizu stranke ministra. “Tako v primeru ministrstva za obrambo kot tudi v primeru ministrstva za delo, družine, socialne zadeve in enake možnosti so se namreč pokazali indici, da je ministrstvo na lastno pest spreminjalo medijski zakup in javni denar preusmerjalo v žepe blizu ministrove stranke,” opozarja Savič.

Projekt preiskovanja financiranja propagande z javnim denarjem je dostopen na spletu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.