V zavodu Državljan D so danes na naslov Slovenskega državnega holdinga poslali peticijo z dokumentacijo o problemu financiranja sovraštva in strankarske propagande prek mehanizma oglaševalskih pogodb državnih podjetij.
»Gre za problem z dolgo brado, saj na to dejstvo opozarjamo že vsaj od septembra 2018, hkrati na ta problem že dlje časa opozarjajo tudi druge organizacije,« je ob zaključku zbiranja podpisov pod peticijo opozoril direktor zavoda Državljan D, Domen Savič.
Državne oglaševalske pogodbe namreč predstavljajo enega osnovnih mehanizmov, prek katerega se na račune medijskih podjetij, ki služijo predvsem s strankarsko propagando in sovraštvom, stekajo neznane vsote denarja. »Gre za stanje brez primere, saj trošenje oglaševalskih proračunov na teh medijih ni samo ekonomsko neučinkovito, temveč tudi družbeno in etično nesprejemljivo,« opozarja Savič.
Prav s pozivom po etičnemu delovanju se je septembra 2018 začela kampanja sodelavk in sodelavcev zavoda Državljan D, ki navkljub močni javni in cehovski podpori do danes ni prinesla želenih rezultatov – prekinitev financiranja tovarn sovraštva z oglaševalskimi proračuni.
»Gre za sistemski problem, ki pa ni nerešljiv,« pojasnjuje Savič in nadaljuje, »da bi že določitev smernic tržne smotrnosti oglaševanja in aktivno izvajanje teh smernic v praksi uredilo to področje, saj gre v primeru propagandističnih trobil za negledljive in negledane medije.«
Če se stanje na tem področju ne bo popravilo, potem bomo vedeli, da gre za strankarsko kuhinjo, še dodaja Savič. “Kritična javnost je na tem področju opravila svoje delo, saj je na voljo dovolj dokazov in javnih pozivov, ki bi morali sprožiti reakcijo pri odgovornih,” opozarja Savič in zaključuje, “če te reakcije ne bo, potem je očitno financiranje strankarske propagande v interesu oblastnikov. Kdorkoli to že je.”