Ob zaključku projekta “Unveiling Shadows: Investigating the Money Trail Behind Propaganda Outlets”, kjer smo z večimi delavnicami opismenjevali novinarke in novinarje na področju analize podatkov državnih oglaševalskih pogodb in uporabe mehanizma zahtevka za dostop do informacij javnega značaja vodja projekta, Domen Savič, z zadovoljstvom ugotavlja, da je projekt dosegel svoj namen.

“Udeleženke in udeleženci naših delavnic so pohvalili praktičnost materialov in uporabnost novopridobljenih znanj, ki s prihajajočo lokalno medijsko zakonodajo še pridobivajo na pomenu,” je pojasnil Savič. Projekt je poleg delavnic pridobivanja in analize podatkov vključeval še delavnico v sodelovanju s preiskovalnim medijem Bellingcat, ki se je ukvarjala s preiskovanjem simbolov ekstremne desnice in curljanjem ekstremnistične ideologije v politični diskurz večih članic Evropske unije.

“V okviru projekta smo izobrazili 58 novinark in novinarjev javnih in zasebnih medijev ter svobodnih novinarjev, kar ocenjujem kot velik uspeh,” je še dodal Savič, “glede na trenutne razmere na medijskem trgu in zahtevnostjo področja.”

Zaključek projekta pa ne pomeni, da nas to področje ne bo več zanimalo, še opozarja vodja projekta. “Gre za eno od ključnih vprašanj sodobne demokratične družbe, kjer financiranje negledane in negledljive strankarske propagande vedno znova prelagajo na davkoplačevalska pleča,” opozarja Savič in zaključuje, da bodo “nove pravne varovalke delovale samo v primeru, ko ji bodo psi čuvaji dejansko uporabljali v praksi.”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.