V zavodu Državljan D smo izvedli analizo prvega vladnega poročanja o državnem medijskem zakupu “Čas za državne oglase”, ki sledi zavezam evropske zakonodaje in smernic Urada Vlade RS za komuniciranje. Analizirali smo poročanja devetnajstih zavezancev, saj nas je zanimalo, kako natančno zavezanci za poročanje izpolnjujejo svoje obveznosti.

“Rezultati so po naših ocenah porazni, še posebej skrbi nenatančno poročanje pri zavezancih, katerih oglaševalski zakup dosega več sto tisoč evrov,” je ob objavi rezultatov analize komentiral vodja analize Domen Savič.

Savič ugiba, da zavezanci netanančno poročajo zaradi različnih razlogov. “Največ težav večini zavezancev predstavlja poročanje o natančnemu času zakupa oglaševalskega prostora in poročanje o zakupu oglasnega prostora po pravnih osebah in medijih, kar vodi do nenatančnih podatkov ter zmanjšuje sledenje trošnji davkoplačevalskega denarja,” opozarja.

Pri poročanju je opaziti tudi pomanjkanje navajanja konteksta medijskega zakupa. “Samo v določenih primerih lahko razberemo komentar oziroma poročanje o približku učinka kampanje oziroma kvalitativno analizo zakupljenega medijskega prostora, kar dodatno povečuje korupcijska tveganja oziroma nakazuje nesmotrno porabo davkoplačevalskega denarja,” našteva Savič.

Analiza poročanja

Analiza vsebuje podatke spletišča UKOM, hkrati vključuje tudi priporočila in komentarje poročanja.

Datoteka (.pdf, 1 MB)

Čeprav to ni neposredna zakonska zahteva, Domen Savič opozarja tudi na manko konteksta posameznih oglaševalskih kampanj, ki bi lahko zainteresirani javnosti in stroki služila za nadaljevanje razprave o smotrnosti državnega medijskega zakupa. “Spomnimo se, kako je prejšnja vlada zlorabljala ta mehanizem in se vprašajamo, zakaj se aktualna oblast bolj ne potrudi v smeri transparentenga delovanja,” dodaja.

Naša analiza lahko slovenski javni upravi služi tudi kot dobro izhodišče za izboljšanje poročanja. “Razumemo, da je pri prvemu letnemu poročanju zaradi novosti uvedenih pravil pri večih zavezancih prihajalo do težav pri upoštevanju zakonodajnih predpisov in smernic, zato upamo, da jim bo ta analiza služila pri izboljšanju beleženja izdatkov javne blagajne ter učinkovitosti medijskega zakupa slovenske javne uprave,” zaključuje Domen Savič.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.