V četrtek, 3.5.2018 se uradno začne predvolilna kampanja za parlamentarne volitve 2018. V naslednjih tridesetih dnevih se bodo po množičnih medijih predstavljali kandidatke in kandidati za predstavnike ljudstva, ki bi radi naslednja štiri leta upravljali z našo prihodnostjo. Programi strank so v nekaterih primerih že na voljo, nekateri še bodo. A vsi vemo, da so teorije programov eno, politična praksa pa nekaj popolnoma drugega.

V zadnjem desetletju se je na področju informacijske tehnologije zgodilo marsikaj. Govorimo o življenju v informacijski družbi, govorimo o digitalni ekonomiji. Govorimo o vrednosti osebnih podatkov, o pomembnosti kibernetske varnosti in zasebnosti v digitalni družbi. Govorimo o problemih avtorskega prava, nevtralnosti interneta, kibernetskega vojskovanja, podatkovnega nadzora, avtonomnih sistemih.

Na žalost vedno znova opažamo, da se resničnost ne reflektira v političnem diskurzu. Da je še vedno samo navidezna. Da politični predstavniki niso suvereni na področju, ki zaenkrat kaže pot v prihodnost. Da bolj kot lastne politike razvijajo sposobnosti prepisovanja tujih praks, da se bolj kot za vizijo odločajo za kopijo. Kar se kasneje pozna tudi na izvedbi.

Če so predvolilne kampanje res uvod v volitve in če se množični mediji v vlogi posrednika informacij jemljejo resno, potem od njih zahtevamo predvolilno razpravo o izzivih in težavah informacijske družbe.

Čas je, da se kandidati za politične predstavnike ljudstva opredelijo do nevtralnost interneta, kibernetske zasebnosti, digitalne ekonomije in odnosa do informacijske družbe. Da pojasnijo svoj pogled na avtonomne sisteme, na četrto industrijsko revolucijo, na problem kibernetskega kriminala in kibernetskega vojskovanja.

Da razložijo svoje videnje Slovenije v družbi prihodnosti, kjer bodo vladali algoritmi, kjer bodo informacijska podjetja močnejša od nacionalnih držav in kjer bo vedno bolj pomembno, kakšne so politične odločitve na tem področju, kako predstavniki ljudstva razumejo in vidijo izzive na tem področju in kjer prepisovanje evropskih strategij ne bo več dovolj dober odgovor.

Razočarani bomo, če bo tokratnja predvolilna kampanja še ena od zamujenih priložnosti, kjer bodo predstavniki četrte veje oblasti predstavnike prve in druge veje oblasti izpraševali o že stokrat premletih temah preteklosti, medtem ko bodo še enkrat popolnoma ignorirali prihodnost, ki z vsako naslednjo sekundo postaja sedanjost.

Čas je. Za prihodnost. In čas je. Da o tem spregovorimo tam, kje pogovor nekaj šteje.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.